Atunci cand temperaturile medii zilnice sunt la sau sub 7 grade C, este foarte recomandata schimbarea anvelopelor cu cele de iarna.

Anvelopele obisnuite se vor intari reducandu-se astfel flexibilitatea.

  • Anvelopele obisnuite au o distanta de franare mai lunga.
  • Anvelopele obisnuite au aderenta mai slaba.

Intretinerea anvelopelor de iarna

Intretinerea anvelopelor de iarnaAnvelopele de iarna sunt fabricate folosind o formula si un model special al unui compus din cauciuc. Aceste anvelope optimizeaza siguranta pe drumurile de iarna si asigura aderenta eficienta si la temperaturi sub 70 C.

Solutie: Duceti-va masina la cel mai apropiat service auto pentru o verificare a adancimii benzii de rulare a anvelopelor.

Greseli in privinta anvelopelor de iarna

  • Greseala nr. 1

Eu nu am nevoie de anvelope de iarna deoarece conduca doar in zona urbana, unde este rareori zapada.

Fapt:

In general vorbind, atunci cand temperaturile scad sub 70 C, performanta anvelopelor de vara este diminuata, ducand la o distanta mai mare de franare si o manevrabilitate scazuta.

In timpul iernii, dupa ploaie pe carosabil se formeaza un strat subtire de gheata care diminueaza performanta anvelopelor de vara determinand greutati in manevrabilitate si o distanta mai mare de franare.

  • Greseala nr. 2

Daca va cumparati doar doua anvelope de iarna, ele ar trebui sa fie montate pe rotile din fata pentru a imbunatati tractiunea (de exemplu, pentru autovehiculele cu tractiune pe fata, anvelopele ar trebui sa fie montate pe rotile din fata).

Fapt:

Toate cele patru anvelope de iarna trebuie sa fie inlocuite in acelasi timp pentru a asigura o performanata la franare mai mare pe drumurile de iarna. Daca montati doar doua anvelope, ar putea rezulta o aderenta inegala ceea ce duce la rotirea autovehiculului.

  • Greseala nr. 3

La oprirea pe drumuri cu gheata sau zapada, ar trebui sa fie aplicata o presiune mare pe frane.

Fapt:

In primul rand trebuie sa stiti daca masina dvs. este dotata cu ABS (anti-lock braking system). Pentru aceasta informatie puteti sa consultati manualul producatorului.

La o folosire corecta, avantajele existentei sistemului ABS sunt evidente mai ales la conducerea pe drumuri ude deoarece acesta previne acvaplanarea. Cu ABS, la aplicarea unei presiuni usoare si uniforme pe pedala de frana se va obtine functia normala de franare si se va evita blocarea volanului.

Daca masina nu este echipata cu ABS, pe drumurile umede trebuie sa apasati pedala de frana pana jos. Nu apasati frana usor deoarece aceasta va duce la blocarea volanului.

Siguranta pe drumurile de iarna necesita echipament adecvat, experienta, aptitudini si o abordare rationala a manevrarii, cum ar fi pastrarea unei viteze reduse si constante (uneori chiar sub limita de viteza).

Anvelopele de iarna sunt create folosind o formula speciala de cauciuc care imbunatateste aderenta, tractiunea si performanta la franare la temperaturi scazute pentru cresterea sigurantei pe drumurile cu gheata si zapada. Compozitia benzii de rulare poate fi comparata cu guma de mestecat. La temperaturi sub 70 C, banda de rulare va incepe sa se intareasca.

La temperaturi sub 70 C

Anvelopele obisnuite se vor intari reducandu-se astfel flexibilitatea.

  • Anvelopele obisnuite au o distanta de franare mai lunga
  • Anvelopele obisnuite au aderenta mai slaba.

Precautii la conducerea pe drumuri cu gheata si zapada:

  1. Atunci cand conduceti la temperaturi scazute pe drumuri cu gheata si zapada, va rugam sa schimbati anvelopele cu cele de iarna, cu o adancime a benzii de rulare mai mare de 50%.
  2. Este necesara cresterea razei de virare datorita lipsei aderentei pe suprafetele inghetate de drum. Virarea prea stransa determina pierderea aderentei.
  3. Accelerati usor deoarece anvelopele de iarna au tendinta sa inghete, iar accelerarea rapida va duce la derapaje.
  4. Viteza trebuie controlata la conducerea in panta. Este interzisa coborarea pantei cu schimbatorul de viteza in punctul mort.
  5. Evitati folosirea franei de mana. Pentru reducerea vitezei treceti intr-o treapta mai joasa de viteza.
  6. Atunci cand conduceti pe drumuri cu gheata si zapada, pentru prevenirea accidentelor pastrati distanta fata de pietoni si biciclisti.
  7. Va rugam sa incetiniti si sa pastrati o distanta sigura intre masini la culoarea rosie a semaforului sau atunci cand apar obstacole in drum.
  8. Alegeti locuri de parcare uscate, la distanta de balti pentru a evita intarirea anvelopelor si pierderea proprietatilor lor fizice.

Siguranta pe drumurile de iarna necesita echipament adecvat, experienta, aptitudini si o abordare rationala a manevrarii, cum ar fi pastrarea unei viteze reduse si constante (uneori chiar sub limita de viteza).

Intretinerea anvelopelor de iarna

Intretinerea anvelopelor de iarnaNota: M + S – folosite pe drumuri cu zapada si noroi usor

Eticheta pentru anvelope profesionale de iarna

Peretele lateral al anvelopelor de iarna este marcat cu un fulg de zapada in interiorul simbolului unui munte si cu M + S (“mud and snow” – noroi si zapada). Aceste simboluri arata ca sunt destinate conducerii pe zapada si asigura o tractiune mai mare.

Siguranta pe drumurile de iarna necesita echipament adecvat, experienta, aptitudini si o abordare rationala a manevrarii, cum ar fi pastrarea unei viteze reduse si constante (uneori chiar sub limita de viteza).

Intretinerea anvelopelor de iarnaAnvelopele de iarna pot fi montate la autovehiculele cu tractiune integrala si pe axa din spate a autovehiculelelor cu tractiune pe spate pentru cresterea stabilitatii.

Daca sunt montate doar pe axul din fata, capacitatea de manevrare poate sa scada.

La orice viteza, anvelopele de iarna prezinta o siguranta mai mare pe drumurile ude si reci decat anvelopele de vara.

La temperaturi sub 70 C, anvelopele obisnuite se vor intari reducandu-se astfel flexibilitatea.

  • Anvelopele obisnuite au o distanta de franare mai lunga
  • Anvelopele obisnuite au aderenta mai slaba.

Intretinerea anvelopelor de iarna

Folosirea anvelopelor de iarna cu indicator de viteza mai mic decat echipamentul original este o practica obisnuita si permisa.

Daca se alege un indicator de viteza mai mic, atunci viteza maxima trebuie limitata la indicatorul mai mic de viteza.

Nu exista nici o obligatie legala de a monta 4 anvelope de aceeasi marca la un vehicul.

Cu toate acestea, in vedererea optimizarii performantei, recomandam montarea a 4 anvelope identice (aceeasi marca, model, indicator de incarcare si indicator de viteza) la vehicul.

Nu.

Compozitia benzii de rulare a anvelopelor de iarna este la fel de durabila ca a celor de vara. Anvelopele de iarna sunt special proiectate pentru atingerea unei eficiente maxime in conditii de iarna.

Nu.

Daca anvelopele de iarna si cele de vara au aceleasi dimensiuni, nu este necesara inlocuirea jantelor.

Da.

Pe drumurile de iarna, anvelopele obisnuite au o distanta de franare mai mare.

La temperaturi sub 70 C

Anvelopele obisnuite se vor intari reducandu-se astfel flexibilitatea.

  • Anvelopele obisnuite au o distanta de franare mai lunga
  • Anvelopele obisnuite au aderenta mai slaba.

Nu.

Presiunea anvelopei este esentiala pentru siguranta, performanta, durata de viata a anvelopei, uzura benzii de rulare, manevrare, consum carburant etc.

Presiunea mai mica decat cea normala determina cresterea frictiunii si duce astfel la cresterea temperaturii, marind posibilitatea producerii de accidente.

Anvelopele umflate prea mult sunt mai ferme, fiind astfel predispuse la avarieri produse de gropi sau alte obstacole din drum.

Retineti: anvelopele sunt singurul dvs. contact cu drumul!

Atunci cand adancimea benzii de rulare este redusa la jumatate, este momentul sa inlocuiti anvelopele; spre deosebire de anvelopele obisnuite, care trebuie inlocuite atunci cand adancimea benzii de rulare este de 1.6 mm.