Dupa testarea unei dimensiuni mari in anul 2016 (anvelopa 225/45R17), in anul 2017 ADAC a reluat programul pentru anvelopele de vara cu o dimensiune uzuala, testandu-se 16 marci de anvelope dimensiunea 195/65R15. Testele ADAC au notorietatea data de soferii folositi care transmit scurte comentarii proprii despre cum au resimtit ei anvelopele testate.
Anvelopele testate au fost:
- Pirelli Cinturato P1 verde;
- Bridgestone Turanza T001 Evo;
- Continental Premium Contact 5;
- Goodyear Efficient Grip Performance;
- GT Radial Champiro FE1;
- Dunlop Sport BluResponse;
- Nokian Line;
- Vredestein Sportrac 5;
- Aeolus Precision ACE2;
- Kumho Ecowing ES01 KH27;
- Michelin Energy Saver Plus;
- Sava Intensa HP;
- Semperit Comfort Life 2;
- Hankook Ventus Prime 3 K125;
- Maxxis Premitra HP5;
- ESA Tecar Spirit 5 HP.
Cea mai buna anvelopa pentru drum uscat: |
Dunlop Sport BluResponse |
Cea mai buna anvelopa pentru drum umed: |
Continental Premium Contact 5 |
Cea mai buna anvelopa la teste: |
Pirelli Cinturato P1 Verde |
Cel mai scazut consum de combustibil: |
GT Radial Champiro FE1 |
Cea mai mica uzura: |
Michelin Energy Saver Plus |
Anvelopa cea mai silentioasa: |
GT Radial Champiro FE1 |
Topul primelor trei anvelope
Primul test complet pe anul 2017 a aratat o mica scadere a marcii Continental care de obicei arata dominatia germana in teste. Continental Premium Contact 6, lansat la sfarsitul anului 2016, s-ar fi descurcat mai bine decat reprezentarea facute de acum imbatranitul model Continental Premium Contact 5. Batranul pneu a gestionat inca respectabil doar pozitii a treia si a lasat doua locuri libere pentru ca alti producatori sa-si arate unele performante.
Surprizele au fost Pirelli si Bridgestone, care au ocupat primul si al doilea loc. Pirelli a realizat recent anvelope fantastice pentru dimensiunile mari si este bine sa vedem profilul P1 facut de Pirelli la o calitate bine cunoscuta. Surpriza adevarata a fost Bridgestone care a facut progrese mari mai ales la testele pe carosabil umed, asa ca este interesant sa vezi progresele facute de Bridgestone cu o anvelopa reproiectata la mijlocul vietii asa cum este profilul T001.
Restul marcilor
Nu au fost multe surprize pentru celelalte 13 locuri. Goodyear si Dunlop au scoruri foarte bune si ocupa locuri fruntase. Nokian si Vredestein au fost la cateva puncta distanta fata de Michelin. In mod obisnuit Energy Saver Plus ofera o uzura foarte redusa si un consum de combustibil scazut, dar sufera la rezultatele pe carosabil umed.